Resultaten van de subsidieoproep Innovatieve tools & businessmodellen bekend
De resultaten van de subsidieoproep Innovatieve tools & businessmodellen (oproepnummer CREA-MEDIA-2021-INNOVBUSMOD) van Creative Europe MEDIA zijn bekend. 22 innovatieve tools & businessmodellen uit 7 landen zijn geselecteerd voor de subsidie met een deadline op 24 augustus 2021. 1 innovatieve tools & businessmodellen project uit Nederland zit bij de selectie: REACH’M. Stichting Nederlandse Filmpromotie, bekend van PICL, is de coördinator. Medialoc (NL), Indyvideo (NL) en Marteco (NL) zijn de voornaamste partners. Het project heeft als doel Europese arthouse bioscopen innovatieve instrumenten aan te bieden die VOD en hybride distributie van films mogelijk maken.
Van de 22 geselecteerde projecten zijn 9 afkomstig van nieuwe aanvragers dit is een aanzienlijk deel, namelijk 40%.
De duur van de steun is 36 maanden, in 2023 wordt de volgende deadline verwacht.
De volledige lijst van geselecteerde festivals in te vinden op het Funding & Tender Portal onder het kopje Funded Projects List.