Publicatie: Feiten & Cijfers Creative Europe MEDIA 2018
Publicatie: Feiten & Cijfers Creative Europe MEDIA 2018
In 2018 zijn vanuit Creative Europe MEDIA 4542 projecten ingediend en 2195 subsidies verstrekt voor een totaalbedrag van bijna 110 miljoen euro. Het totale budget van de gehonoreerde projecten bedraagt 460 miljoen euro. Het selectiepercentage van alle oproepen is gemiddeld 48%.
Bijna 6,5 miljoen euro naar Nederlandse audiovisuele industrie
105 Nederlandse projecten ontvingen een totaalbedrag van ruim 5,5 miljoen euro. Daarnaast haalden meer dan vijftig Nederlandse bioscopen een bedrag van 9,5 ton euro uit Europa Cinemas, het bioscoopnetwerk dat MEDIA-steun ontvangt. Hiermee vloeit er dus zo'n 6,5 miljoen euro naar de Nederlandse audiovisuele sector. Nederland staat in de top 10 van landen die de meeste financiële steun uit het Creative Europe programma halen. Zoals ieder jaar plaatste de Creative Europe Desk in een publicatie de Nederlandse resultaten in perspectief. Zo valt te zien dat van de kleinere landen België, Denemarken en Nederland de beste resultaten behalen en zelfs meer uit Creative Europe weten te halen dan bijvoorbeeld Spanje.
Lees dit en meer in de publicatie 'Feiten & Cijfers Creative Europe MEDIA 2018'.