Image
Afbeelding
Het toekomstige Creative Europe MEDIA Programma
De Europese Commissie stelt een budget voor van 1,1 miljard voor MEDIA (2021-2027)
MEDIA
Voor de langetermijnbegroting van 2021-2027 heeft de Europese Commissie een budget van bijna 1,1 miljard euro voorgesteld voor Creative Europe MEDIA, ten opzichte van 817 miljoen euro voor de huidige periode, 2017-2020.
Het toekomstige programma focust zich vooral op:
- Publieksbereik;
- Gendergelijkheid;
- Internationale dimensie;
- Samenwerking tussen professionals.
Bestaande acties worden verder uitgewerkt, waaronder:
- Steun voor bioscopen die Europese films vertonen: Met een focus op het aantrekken van een jong publiek en een betere spreiding, waaronder meer bioscopen in middelgrote steden.
- Ontwikkeling van succesvolle Europese werken
- Training: Investeer in 5.000 mediaprofessionals: Om vaardigheden op het gebied van nieuwe technologieën, marketing en distributie aan te scherpen
En een uitbreiding van het MEDIA programma met nieuwe innovatieve acties, waaronder:
- Innovatieve Storytelling: Om het potentieel van Virtual Reality en de kracht van het verhalen vertellen op innovatieve wijze en writersrooms te benutten.
- Netwerken van VOD-platforms: Om een nieuw publiek te bereiken en het aantal SVOD- en TVOD-abonnees te vergroten.
- Pan-Europese distributiestrategieën: Om doelgroepen te bereiken in een steeds competitievere markt.
- Co-creatie en coproductie: Om ervoor te zorgen dat Europese talenten betere kansen krijgen om in het buitenland te slagen.
- Promotie van Europese succesverhalen wereldwijd: Om het wereldwijde succes van Europese films op markten buiten Europa te vergroten.
- Creëren van netwerken van Europese festivals: Om mede door schaalvergroting een breder publiek te bereiken.
Klik hier voor het persbericht.