Resultaten Promotie voor Audiovisuele Werken Online
Resultaten Promotie voor Audiovisuele Werken Online
De Europese Commisise heeft de resultaten bekend gemaakt van de Creative Europe regeling Promotie van Europese Audiovisuele werken online 2017 (deadline: 6 april 2017).
Het doel van deze subsidie is het aanmoedigen en ondersteunen van transnationale marketing, branding en distributie van recente Europese audiovisuele werken via alle andere platformen dan bioscoop en het stimuleren van nieuwe distributievormen en bijhorende nieuwe businessmodellen. De oproep bestaat uit drie actielijnen.
Uit Nederland kwamen vijf aanvragen, waarvan drie projecten zijn gehonoreerd. Voor de eerste actielijn zijn drie aanvragen gedaan, waarvan er twee zijn gehonoreerd. Dit is een slagingspercentage van 67%. Voor de derde actielijn zijn er twee aanvragen gedaan, waarvan er één is gehonoreerd. Dit is dus een slagingsprecentage van 50%.
In totaal zijn er door Europese landen 83 aanvragen gedaan, waarvan er 37 zijn toegekend. Dit is een slagingspercentage van 45%. Nederland scoort dus bovengemiddeld goed en verovert zelfs een plek in de top vijf van de landen die hebben aangevraagd.
Overzicht van de gehonoreerde Nederlandse projecten:
OUTtv Over The Top Interactive Platform (OUTtv) - 300.000 euro
Production Marketing (Stichting DocsOnline) 150.000 euro
IFFR Live pro (Stichting International Film Festival Rotterdam) 507.793 euro
Klik hier voor een totaaloverzicht van de resultaten Promotie van Europese Audiovisuele Werken Online.
Tabel: Aangevraagd en toegekend bedrag in euro's per land.